Näytetään tekstit, joissa on tunniste tykkäys. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste tykkäys. Näytä kaikki tekstit

tiistaina, marraskuuta 20, 2012

ahkera ja iloinen ihkuttelija

En oo koskaan (ennen) ollu mikään romanttinen prinsessatyyppi. Ala-asteella vihasin muhkeita prinsessamekkoja joita tätini osteli mulle Thaimaasta. En oo koskaan välittänyt lässyistä Prinsessa Ruususesta tai Tuhkimosta *, vaan katsonut puhki Mulan- ja Pocahontas-VHS:t. Lukiossa mun lempivärejä oli sitruunankeltainen, turkoosi ja limenvihreä; kaikki vaaleanpunaisuudelta, hempeilyltä ja romantiikalta haiskahtavakin sai karvat pystyyn.

Kuitenkin tänään olin ihan innoissani Bare Mineralsin aloituspakkauksesta jonka ostin. Metrossa kyllä vähän hävetti kanniskella hienoa Åhlensin paperikahvoilla varustettua pahvikassia kun en muuten tuntenut oloani kovinkaan hehkeäksi, mutta kotona ihastelin sitten senkin edestä noita purnukoita ja siveltimiä ja erityisesti tuota tyylikkään hempeää laatikkoa.


(Ihan ihanaa luksusta, joka kieltämättä hyvinkin valheellisesti herättää mussa harhakuvitelmia siitä että ihoni heti huomenna olisi kaunis ja sileä, että tästä lähtien jaksaisin viettää peilin edessä tuntikausia itseäni ehostaen ja että nyt yhtäkkiä lopettaisin reikäisten rutkulafarkkujen käyttämisen kotona ja alkaisin elää kuin ballerinaprinsessat pastellisävyisissä säärystimissään. Enköhän huomennakin tule heräämään uuteen päivään puolikuolleena väsymyksestä, naaman kanssa tuskastellen ja kotona raahustaen niissä maailman mukavimmissa mutta yhteiskuntakelvottomimmissa vaatteissa. Mutta haaveillahan saa aina..)


Kamerakin sai tänään vihdoin ja viimein talutushihnan jollaisesta oon haaveillu jo pitkään! Virkattu nauha löytyi kirppikseltä kahdensadanviidenkymmenen kruunun hintaan, violetti pätkä on jonkun t-paidan "henkariroikotusnauha" jonka oon joskus säilöny tulevaisuuden varalle, ja oon ihan pepp tuosta ihanasta viritelmästä! En malta oottaa että pääsisin lenkkeilyttämään kameraa ihmisten ilmoille!


(Aiemminhan mulla oli kamerassa turkoosi silkkinauha, mutta väri alkoi tympiä jo aikoja sitten. Canonin oman hihnan säilöin kaapin perälle jo parisen vuotta sitten: onhan se ihan järkyttävän ruma, tilaavievä, kankea ja ranteen ihoon porautuva. En oo ikinä tykännyt ja osannut roikottaa kameraa kaulassa, kuvattaessa se niskan taakse heitetty hihna vaan rajoittaa kameran kääntelyä ja vääntelyä, ja kävellessä kamera pomppii raivostuttavasti tiettyjen kehon ulokkeiden kohdalla tai alapuolella. Miksi siis olla hankkimatta sekä mukavaa että kivan näköistä nauhaa kameraa koristamaan? Nyt sen voisi muuten jättää huoneessa näkyvillekin, hmmhmm.)


Tänään sain siis tehtyä kaksi jo piitkään suunnittelemaani juttua, ja lisäksi kasan mälsempiä arkijuttuja joiden hoitamista oon lykännyt tulevaisuuteen jo melkein liian pitkään: pyykinpesu, imurointi, peilin + hyllyjen pölyistä pyyhkiminen, kenkien tehoputsaus. Ja töissäkin ehdin olla viitisen tuntia - hyvä mie!


* jaa mikä "Tukholma-syndrooma": kirjoitin alunperin "Tukhimo" enkä "Tuhkimo"..

Ainii! np. soittolista nimeltä "Daughter & Lykke & Florence"

lauantaina, marraskuuta 17, 2012

torstaista

Torstaina vietin kivan vapaapäivän kaupungilla tässä mys-asussani. Rutkulavillapaita muhkealla kauluksella ja pitkillä hihoilla, säkkitakki, chinosit ja vaaleanpunaiset kengät. Sekä tietysti rakas kulunut tote bag muistikirjoineen, huulirasvoineen ja lukuisine pohjalle kasaantuneine purkkapusseineen.

Kävelin ympäriinsä räpsimässä kuvia, nautin mielettömästä ilmasta ja ajelin randombusseilla, joista en tiennyt, missä niiden päätepysäkit olivat. Kävin myös pienimmässä kirjastossa, jossa olen elämäni aikana käynyt, ja kotimatkalla luin vihdoin (kuukausien etsinnän jälkeen) Murakamin 1Q84:ä, jota taidan kyllä mennä taas lukemaan ihan just. Olen koukussa ja Murakami ei vaan petä. Siellä kirjastossa oli muuten ties miten monta muutakin englanninkielistä kirjaa joiden lukemisesta oon haaveillut jo pitkään - tiedän siis mihin suunnistaa kunhan kaikki Q:t on luettu!

Ellei jalkakäytävien kantoihin olisi kasaantunut nuhjuuntuneita syyslehtiä, olisi voinut luulla että torstaina oli kevät.

perjantaina, marraskuuta 16, 2012

perjantai-ilta

Love anything and your heart will be wrung and possibly broken. If you want to make sure of keeping it intact you must give it to no one, not even an animal. Wrap it carefully round with hobbies and little luxuries; avoid all entanglements. Lock it up safe in the casket or coffin of your selfishness. But in that casket, safe, dark, motionless, airless, it will change. It will not be broken; it will become unbreakable, impenetrable, irredeemable. To love is to be vulnerable.
- C.S. Lewis

Katsoin elokuvissa hienosti kuvatun ranskalaisfilmin (Augustine) jossa oli kauniita mekkoja ja maisemia, kotimatkalla luin 1Q84:ä jota nykyään raahaan mukana koko ajan ja joka vie suurimman osan tote bagini tilavuudesta. Olisin halunnut juoda neonkeltaista limonadia vain värin takia, mutta en malttanut ostaa kun odotin vain malttamattomana Murakamin seuraan uppoutumista.

Nerd me!

keskiviikkona, syyskuuta 28, 2011

Ihana loma!

Kaipaako lomapäivältä jotain muuta kuin kotisohvalla rötköttämistä, kaulahuivin neulomista ja O.C:n maratontuijottelua dvd:ltä? Ei kyllä!

Tai no jos tossa illalla kävis vaikka lenkillä ja leikkais kanipalleroiden kynnet..

torstaina, helmikuuta 10, 2011

Runoutta

Saa kirjoittaaSaa kirjoittaa by Anja Snellman

My rating: 5 of 5 stars

Ihana, koskettava, pitää joskus lukea enemmän aikaa uhraten. Kelpuuttaisin myös omaan hyllyyni!

lauantaina, helmikuuta 05, 2011

Alla små djur slår rosett på sin svans

Kometen kommerKometen kommer by Tove Jansson

My rating: 4 of 5 stars

Kivaa piiiitkästä aikaa (ensimmäistä kertaa kuukauteen) herätä aikaisin ilman että tarvitsisi heti nousta sängystä tai tehdä yhtään mitään! Lukaisin tuon ihanaisen kirjan eilen vähän yli puolenvälin ja tänään loppuun noin puolessatoista tunnissa - en ollutkaan lukenut sitä ennen! Sitten vaan makoilin sängyssä ja kuuntelin The Voicea, ahh tätä helpotusta ja stressittömyyttä kun lopputyöesityskin on ohi :) Ja kuorin naamankin taas pitkästä aikaa - miten voikin olla niin vaivalloista jokin kasvojen kuorinta edes kerran viikossa vaikka ei siihen montaa minuuttia mene? Sama jalkojen raspaamisen ja rasvaamisen kanssa, minkä myöskin tein tänään. Tänään suunnitelmissa nettilössöilyä ja lenkki, nyt heti seuraavaksi ruispalaa aamupalaksi - nam.

"
Det var ett stort grått regn som tog med sig en tidig skymning. Det tassade tyst över taket, prasslade i trädgården, susade genom skogen och långt borta droppade det in i Sniffs grotta.

--

'Det är en dal där man känner sig alldeles säker, berättade trollet. Man är glad när man vaknar och det är trevligt att somna på kvällen. Där finns ett klätterträd som jag ska bygga ett hus i och en alldeles hemlig plats som jag ska visa dig. Mamma har lagt snäckor kring alla rabatterna och det är alltid solsken på verandan. Där luktar gott. Och vi har en egen bro som pappa har byggt och över den kan man åka med skottkärra. Jag har upptäckt havet också, en bit av havet är vårt eget hav..'
"

torstaina, joulukuuta 30, 2010

Oikeasti ihan okei

Aloin siivota. Sain siirrettyä yhden dvd-kotelon pöydän keskeltä pöydän reunalle ja irrotettua kuulokkeet puhelimesta. Sitten loppui se inspis.

Istahdin petaamattomalle sängylle koneen ääreen, eksyin Blogloviniin ja sieltä uusiin, ihaniin, valkoisiin sisustusblogeihin. Ei näin! Ei varsinkaan kun lopputyö odottaa tekijäänsä yhä edelleen. Ja se avelsprojekt myös.

Kanit nukkuvat nyt taas kirjahyllyn alahyllyllä herätettyään minut tänäkin yönä viideltä. Mutta on helpompaa muuttaa evakkoon olohuoneeseen ja nukkua siellä niskansa kipeäksi kuin olla vihainen noille höpötöpöhännille.

:)

Näin unta että oli kesä ja olin Brusassa. Olisipa se niin! Menin typeränä epähuomiossa poistamaan viime kesän Brusa-kuvat koneelta ennen kuin poltin ne. Siinä meni monta ihanaa kuvaa ihanista muistoista! Mutta säilyi niitä edes pari:


Valokuvauskävelyretket iltaisin.

Navetalla aamuisin kello kuusi, pitkä vapaa ja iltanavetta. Lemuavat vaatteet.

Koulun vihreät pellot navettamatkalla.

Lenkkeilyä Amosparkissa.

Juhannus. Päivällä rakennettiin Sofian kanssa eläimille uusi ulkohäkki, ainakin kuusi tuntia aherrusta ilman taukoja, ja illalla ihana ukkonen.

Ratsutila Rohanin näytöksen kenraaliharjoitus. Mikä fiilis!

Viimeisenä päivänäni siellä syntyi pentuja!

PS. Tänään iltapäivällä olisi tarkoitus nähdä paria lukioaikaista kaveria - long time no seen!

sunnuntaina, joulukuuta 05, 2010

Keskustelkaamme säästä (ja liikunnasta)

Voin kertoa että mun lihakset oli tajuamattani niin jumissa että ihme että oon päässy sängystä ylös aamuisin! Mutta 30 minuutin venyttelyt piirrettyä Phileas Foggia katsellessa auttoivat kummasti, ah mikä fiilis kun lihakset alko venyä! Ja ah mikä fiilis eilen aamulla tunnin pituisella lenkillä lumimyrskyssä, eilen illalla osittain umpihangessa kahlaten ja eilisiltaisella lenkkireitillä tänään aamulla, tällä kertaa tosin puolet matkasta suunnilleen hölkäten. Ja aamulenkin jälkeen (ennen aamupalaa) vaaka näytti 61,7, wuhuu \o/

Mutta eilen oli kyllä jännä sää (muuten mulla ei sitten jännää ollukaan, ihanan rentoa vaan):

Klikklik isommaksi vaan ^^ Muut kuvat siis mun huoneen ikkunasta paitsi tuo viimeinen kämpän ulkorappusilta..

lauantaina, huhtikuuta 18, 2009

Friikfriik.



Piti vain tulla kertomaan että olen kuunnellut tuota Youtubesta tänään ehkä ihan hirmuisesti liikaa. Muutenkin on vähän sellainen friikki olotila kun nälkä on kurninut vatsassa koko päivän enkä ole syönyt kuin omenoita, pari näkkäriä ja ihanaista vanilja-karhunvatukka-jugurttia. Kävin postissa palauttamassa verojuttulappusen ja oli hirmuisen vapautunut fiilis kaikista asioista. Olin muutenkin aika ahkera kuten eilenkin. Hyvä minä!

lauantaina, marraskuuta 01, 2008

Vanhat hyvät ajat

Voi itku <3 Kiitos Meepu!

lauantaina, syyskuuta 27, 2008

Kiva päivä

Uskoin melkein keijujen olemassaoloon, söin (Mc) Sundaen kinuskikastikkeella, matkustin vanhalla lipulla S-Bahnissa ja illalla kävelin kotiin mandariinin tuoksuista hajuvettä käsivarressa, kynnet punaisina Kentin ja Ich & ich:n musiikkia kuunnellen.

sunnuntaina, elokuuta 03, 2008

Kallt kaffe i Stockholm

Jag hittade Kents cd-skiva som jag hade förlorat/d
och jag vill fotografera
och gå till bibliotek
och låna Ronja, rövardotter
och läsa det på svenska!

Tuhat ja satakaksi valokuvausideaa, kuvablogini ehkä kai nykyisin enemmän täällä.

Ja voi miten kaunista ja ihanaa!

Nyt on muuten sellainen olo että =)

maanantaina, heinäkuuta 14, 2008

Herkkuisa heinäkuinen hellepäivä

Suuri ruokaelämys: ulkona varjossa lämmintä 25 astetta, takana 15 poljettua kilometriä aikaan 60 minuttia - Uncle Ben'sin Sweet & Sour -kastiketta extra-ananaksella spagetin kera (riisi olisi ollut parempaa, mutta meni noinkin kun joku oli juuri spagettia keittänyt) ja Liptonin Orange Jaïpur -teetä niin että mukissa on puolet teetä ja puolet maitoa. Awwwskis.

Muita tämän kesän suosikkeja ovat olleet vanha tuttu limpparijäätelö (isoon lasiin pala tai pari jäätelöä ja perään limpparia niin että lasi tulee täyteen, henk. koht. voisin suositella Cokiksen kanssa vanilja-, Spriten kanssa minttu- ja Fantan kanssa mansikkajäätelöä) ja sämpylä lakritsikastikkeella. Viimeksi mainittu maistuu paljolti Arnoldsin lakritsidonitseilta, rasvattomampi ja halvempi vaihtoehto vain! Saksansämpylä soveltuu tehtävään parhaiten.

Kuukauden päästä olenen jo uudessa kodissani Berliinissä jos vaan kaikki menee hyvin!

lauantaina, helmikuuta 23, 2008

Kuuletko? Maailma kutsuu!

sade peltikatolla
vanhan lautalattian narina
pakkaslumen natina
kavioiden tömähdykset metsätiellä
pakkasen paukkuminen puissa
tulen ritinä
vedenkeittimen humina
kissan kehräys
kellon tikitys
rouskutus kanien syödessä heinää
kosken kuohunta
tietokoneen näppäimistön naputus

sunnuntaina, helmikuuta 03, 2008

Some poems..

.. from my English book.

Warning, by Jenny Joseph:
When I am an old woman I shall wear purple
With a red hat which doesn't go, and doesn't suit me,
And I shall spend my pension on brandy and summer gloves
And satin sandals, and say we've no money for butter.
I shall sit down on the pavement when I'm tired
And gobble up samples in shops and press alarm bells
And run my stick along the public railings
And make up for the sobiety of my youth
I shall go out in my slippers in the rain
And pick the flowers in other people's gardens
And learn to spit.

You can wear terrible shirts and grow more fat
And eat three pounds of sausages at a go
Or only bread and pickle for a week
And hoard pens and pencils and beermats and things in
boxes.

But now we must have clothes that keep us dry
And pay our rent and not swear in the street
And set a good example for the children.
We must have friends to dinner and read the papers.

But maybe I ought to practise a little now?
So people who know me are not too shocked and surprised
When suddenly I am old, and start to wear purple.

The last word, by an African man:
Dear white fella,
Coupla things you should know.
When I born, I black
When I grow up, I black
When I go in sun, I black
When I cold, I black
When I scared, I black
When I sick, I black
And when I die, I black

And you white fella,

When you born, you pink
When you grow up, you white
When you go in sun, you red
When you cold, you blue
When you scared, you yellow
When you sick, you green
When you die, you grey

And you calling me coloured?

tiistaina, kesäkuuta 12, 2007

Muurahainen kipittää jälleen..


Minun pitäisi muistaa kirjoittaa kotisivuilleni että tykkään lopettaa lauseet kaksoispisteeseen, tykkään sanoa hmn ja tiämi, ja.. hmm.. pidän (sopikoot tuo verbi tuohon) tästä.

Siis mikäli saan ne sivut joskus valmiiksi, jumahdin kohtaan jossa minun pitäisi kertoa itsestäni (älä kysy mistä koko kotisivujen alku kertoo: minusta).

Kirjoitin tämän tänne koska halusin linkittää tuon sivun, en jaksanut kirjoittaa paperille (olisihan minun pitänyt avata työpöydän laatikko saadakseni paperia, ja avaamisen onnistumiseksi liikuttaa jalkaani, sekä poimia kynä tuosta keltaisesta mukista jossa komeilee Ihaa perhonen nenällään. Anteeksi, turpahan hänellä on.) ja tämä blogi nyt sattui olemaan kätevästi yhden hiirenpainalluksen ulottuvilla. Hiiren liikuttamisen ja näppäimistön suhteellisen jäykkien näppäimien painelemisen lisäksi en juuri nyt pysty muuhun.

Nyt selvisi miksi matikka ei suju: ylläolevaa tekstiä oikolukiessani (mistä tulikin mieleeni että aiemmassa kirjoituksessani on VIRHE, mutta ei siitä sen enempää, korjaan jos muistan) skippasin kaiken mitä lukee sulkujen sisäpuolella. Haahaa, pitääpä huomioida huomenna jos saisin aikaiseksi laskea sitä matikkaa, mitä todella pitäisi: maanantaina kahden kurssin uusinta, aikaa kolme tuntia. Armnjaiks.

En edes tiedä miksi selitin sinulle syyn siihen että kirjoitin tuon ensimmäisen kappaleen tänne. Ja huomasitko oikein ovelanolevan aasinsillan tuohon maanantaiseen matikankokeeseen tuosta alkuperäisestä aiheestani? Paitsi että se ei liity siihen vähääkään, joten anna olla.

Älä ihmettele jos bloggauksia ei tule huomisen jälkeen, eihän sitä tiedä mitä hammaslääkärissä tapahtuu :S Toivon hartaasti ettei kukaan kaksimielisesti ajatteleva lue tuota. Ainakaan niin.

Apua, se onkin jo TÄNÄÄN O.O Whoot.